Бишкек шаарынын мамлекеттик санитардык-эпидемиологиялык көзөмөлдөө борбору
Текшерүүлөр тууралуу эмнелерди билүү зарыл?
Текшерүүнүн түрлөрү
Пландуу текшерүүлөр
Пландуу текшерүүлөр стратегиялык пландарга, ошондой эле текшерүү пландарына ылайык жүргүзүлөт.

Ыйгарым укуктуу органдар пландуу текшерүүлөрдү текшерүүнүн субъектине текшерүү жөнүндө жазуу жүзүндөгү кабарлоо шартында бул текшерүү күнүнө чейин 10 календардык күндөн кечиктирбестен жүргүзүшөт.
Тамак-аш азыктарын өндүрүүгө, сактоого, ташууга жана сатууга карата талаптардын сакталышына пландык текшерүүлөр алдын ала эскертүүсүз жүргүзүлөт.
Пландан тышкаркы текшерүүлөр
Пландан тышкаркы текшерүү жүргүзүүнүн себептери:

1) ыйгарым укуктуу органга текшерүү субъектинен ага карата текшерүү жүргүзүү жөнүндө арыз келип түшкөндө;

2) ыйгарым укуктуу органга жеке же юридикалык жактын текшерүү субъекти тарабынан арыз ээсинин укуктарын жана таламдарын бузгандыгы жөнүндө жазуу жүзүндөгү арызын, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органынын жетекчисинин ыйгарым укуктуу органы тарабынан бузуулар жөнүндө жазуу жүзүндөгү кайрылуусун, материалдарды жана башка ырастоочу маалыматтарды тиркөө менен ошол администрациялык-аймактык бирдиктин калкынын укуктарын жана таламдарын, ишкердик субъектинин Кыргыз Республикасынын мыйзамдарын бузгандыгы жөнүндө документтерди алуу.
Контролдук текшерүүлөр
Контролдук аудит аудиттин субъекти мурунку текшерүүдө аныкталган бузууларды четтеткендигин жана бул максаттын чегинен чыга албастыгын текшерүү максатында жүргүзүлөт.
Кайра текшерүү
Кайра текшерүү чарба жүргүзүүчү субъект текшерүүнүн натыйжалары менен макул болбогон учурда гана жүргүзүлөт. Кайра текшерүү жүргүзүү үчүн негиз болуп текшерилип жаткан адамдын ыйгарым укуктуу органга текшерүүнүн натыйжасына даттануусу саналат.
Текшерүү ким тарабынан жана кандай негизде жүргүзүлөт?
Текшерүү мамлекеттик көзөмөл органынын текшерүү башталганга чейин ишкерлерге сунушталган буйругунун негизинде жүргүзүлөт.

Эскертүү 2 нускада таризделет, ага ыйгарым укуктуу мамлекеттик жөнгө салуу органынын жетекчиси кол коет жана мөөрү менен күбөлөндүрүлөт.
Текшерүү мамлекеттик көзөмөл органынын текшерүү башталганга чейин ишкерлерге сунушталган буйругунун негизинде жүргүзүлөт.

Эскертүү 2 нускада таризделет, ага ыйгарым укуктуу мамлекеттик жөнгө салуу органынын жетекчиси кол коет жана мөөрү менен күбөлөндүрүлөт.
Республикасынын 2007-жылдын 25-майындагы № 72 "Ишкердик субъекттерине текшерүү жүргүзүүнүн тартиби жөнүндө" Мыйзамы
Эскертүүгө кандай маалыматтар камтылууга тийиш?
Эскертүүдө мындай деп айтылат:
— текшерүү жүргүзүү жөнүндө тескеменин (буйруктун, эскертүүнүн) номери жана датасы;
- ыйгарым укуктуу органдын аталышы;
- текшерүү жүргүзүүгө ыйгарым укуктуу кызмат адамынын (адамдардын) фамилиясы, аты, атасынын аты;
— текшерүү субъектинин аталышы жана дареги же ага карата текшерүү жүргүзүлүп жаткан жеке ишкердин фамилиясы, аты, атасынын аты;
— текшерүүнүн максаттары жана предмети;
— текшерүү жүргүзүү үчүн мыйзамдуу негиздер;
— текшерүүнүн башталышы жана аяктоо датасы.
Кыргыз Республикасынын 2007-жылдын 25-майындагы № 72 "Ишкердик субъекттерине текшерүү жүргүзүүнүн тартиби жөнүндө" Мыйзамынын 12-беренеси.
Текшерүү кайсы убакытта болушу керек?
Текшерүү адамдардын өмүрүн жана ден соолугун камсыз кылууга байланышкан учурларды (жугуштуу оорулардын жана массалык жугуштуу эмес оорулардын (уулануулардын), техногендик кырсыктардын пайда болушу жана таралышы) кошпогондо, жумуш убактысында жүргүзүлөт.
Мындай текшерүүлөр калктын ден соолугуна жол берилгис таасир этүүнүн себептерин жана булактарын аныктоо жана аларды болтурбоо жана жоюу боюнча чараларды көрүү максатында капысынан жана жазуу жүзүндөгү буйруксуз (буйруксуз, көрсөтмөсүз) бизнести өнүктүрүү боюнча ыйгарым укуктуу органдарга кабарлоо аркылуу 7 жумушчу күндүн ичинде жүргүзүлүшү мүмкүн.
Текшерүүнүн жыйынтыгы кандай түзүлөт?
15-статья. Текшерүүнүн натыйжаларын эсепке алуунун тартиби

1. Текшерүүнүн натыйжалары боюнча ыйгарым укуктуу органдын текшерүүчү кызмат адамы эки нускада белгиленген үлгүдөгү акт түзөт.

Акт төмөнкүлөрдү белгилейт:
— акт түзүлгөн күнү, убактысы жана орду;
- ыйгарым укуктуу органдын аталышы;
- анын негизинде текшерүү жүргүзүлгөн буйруктун (буйруктун, көрсөтмөнүн) датасы жана номери;
- текшерүү жүргүзгөн адамдын(лардын) фамилиясы, аты, атасынын аты, кызматтык ID номери жана кызматы;
— текшерүү субъектинин аталышы жана дареги же жеке ишкердин фамилиясы, аты, атасынын аты;
— текшерүүнүн датасы, убактысы жана орду;
— текшерүүнүн натыйжалары, анын ичинде аныкталган бузуулар жөнүндө маалыматтар;
— текшерүү субъектинин өкүлүнүн же жеке ишкердин текшерүүнүн натыйжалары менен таанышуусу же таанышуудан баш тартуусу жөнүндө маалыматтар, алардын кол тамгалары;
— текшерүү жүргүзгөн инспекциянын кызмат адамынын колу.

Актыга үлгүлөрдү (сынактарды) тандоо жөнүндө актылар, жүргүзүлгөн экспертизалар, жүргүзүлгөн изилдөөлөрдүн жана экспертизалардын протоколдору тиркелет.

2. Актынын бир нускасы тиркемелердин көчүрмөлөрү менен бирге текшерүү субъектинин жетекчисине же башка ыйгарым укуктуу өкүлүнө тапшырылат же алгандыгы жөнүндө кабарлоо менен заказдык почта аркылуу жөнөтүлөт.

Текшерүүнүн натыйжаларына карабастан актыга текшерүү субъектинин инспектору, жетекчиси же башка ыйгарым укуктуу өкүлү кол коет. Актыда көрсөтүлгөн фактылар менен макул болбогон учурда текшерүү субъектинин жетекчиси же анын ыйгарым укуктуу өкүлү актыга кол коюуга жана каршы пикирлерди жазууга милдеттүү. Бул каршы пикирлердин жүйөлөрүн түшүндүргөн жазуу жүзүндөгү түшүндүрмөлөр жана документтер текшерүү субъекттери тарабынан актыны алган күндөн тартып 10 күндүн ичинде ыйгарым укуктуу органдарга жиберилет.
Кыргыз Республикасынын 2007-жылдын 25-майындагы № 72 "Ишкердик субъекттерине текшерүү жүргүзүүнүн тартиби жөнүндө" Мыйзамы
Текшерүүнүн жыйынтыгы боюнча кандай чаралар көрүлүүдө?
18-статья. Текшерүүнүн жүрүшүндө аныкталган бузуулар боюнча көрүлгөн чаралар

1. Эгерде текшерүүнүн жүрүшүндө текшерүүнүн субъекттери тарабынан Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын талаптарын бузуулар аныкталса, ыйгарым укуктуу органдар өз ыйгарым укуктарынын чегинде аныкталган бузууларды четтетүү боюнча чараларды көрүүгө; адамдардын өмүрүнө, ден соолугуна, алардын мүлкүнө жана айлана-чөйрөгө мүмкүн болуучу зыяндын алдын алууга, ошондой эле ушул Мыйзамдын 11-статьясында каралган тартипте мыйзамда каралган таасир этүү чараларын колдонууга.

2. Эгерде текшерүүдө продукция (иш, кызмат көрсөтүү) керектөөчүлөрдүн өмүрүнө, ден соолугуна, мүлкүнө жана айлана-чөйрөгө зыян келтириши мүмкүн экендиги аныкталса, ыйгарым укуктуу орган зыяндын алдын алуу боюнча чараларды көрүүгө жана коркунучтуулар жөнүндө маалыматтарды берүүгө милдеттүү. керектөөчүлөрдүн көңүлүнө каалаган жеткиликтүү ыкма менен продукт (иш, кызмат).
Кыргыз Республикасынын 2007-жылдын 25-майындагы № 72 "Ишкердик субъекттерине текшерүү жүргүзүүнүн тартиби жөнүндө" Мыйзамы
Текшерүү учурундагы укуктар жана милдеттер
2024 © Бишкек шаарынын Мамлекеттик санитардык-эпидемиологиялык көзөмөлдөө борбору